Bedankt voor uw interesse in Young Events, één van onze projectmanagers neemt zo snel mogelijk contact met u op.




Bel mij terug
Hartelijk dank, uw gegevens zijn goed ontvangen...
We zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.
7 tips om uw beursdeelname tot een succes te maken

Een succesvolle beursdeelname is natuurlijk het geen waar iedereen naar streeft. Helaas stoeien nog te veel bedrijven met de investering omzetten naar een succes. Onderstaand geven wij 7 tips om tot een succesvolle beursdeelname te komen.

 

Wat is uw doelstelling tijdens de beurs?
Aan een beurs deelnemen omdat uw concurrenten het doen of vanwege de “fear of missing out” zijn geen goede argumenten. Als u toch al bereid bent om in een beurs te investeren formuleer dan vooraf goed wat uw doelstelling is voor uw deelname. Een heldere doelstelling zorgt ervoor dat alle stappen die u voor én tijdens een beurs dient te doorlopen op elkaar aansluiten. Alles valt immers te herleiden naar de door u geformuleerde doelstelling.

 

Wie is nu eigenlijk uw doelgroep?
Door een duidelijke focus aan te brengen op uw doelgroep kunt u veel gerichter te werk gaan. Dit geld zowel voor de communicatie voorafgaand aan de beurs maar ook zeker tijdens uw deelname. Vraag ook eens uw standbouwer actief mee te denken hoe uw stand op een aantrekkelijke manier onder de aandacht gebracht kan worden bij deze doelgroep. Probeer inzichtelijk te krijgen naar het geen wat uw doelgroep triggert.

 

Het belang van een goede voorbereiding (afspraken plannen, stand ontwerp, wie op de stand etc)
Het spreekwoord luid niet voor niets; “Een goede voorbereiding is het halve werk”. Voorafgaand aan de beurs kunt u uw fundament leggen voor een succesvolle deelname. Ga tijdig met uw standbouwer in overleg zodat het creatieve proces de benodigde tijd krijgt. Stel uw standbemanning samen en vergeet bijvoorbeeld niet de afspraken met uw klanten voortijdig in te plannen. Zo krijgt u ook direct inzichtelijk wie u wanneer kunt verwachten.

 

Vergeet zeker uw online zichtbaarheid niet
Een beursstand die opvalt zorgt voor zichtbaarheid onder uw doelgroep tijdens een beurs. Maar wilt u nu echt meer bezoekers naar uw stand trekken en potentiele en huidige klanten bij uw deelname betrekken? Creëer dan een online strategie omtrent uw beursdeelname, want in onze huidige online wereld valt nog veel meer aandacht te behalen voor uw merk. Verdiep u zoal eens in:

 

* Gerichte email marketing

* Opzetten van een Social Media strategie omtrent uw deelname

* Bannervermelding in uw handtekening

* Actieve promotie op uw website

 

Stel uw beursteam samen
Een geslaagde beursdeelname is helaas niet alleen afhankelijk van een goede stand en een plek aan het gangpad. Ook uw beursteam is ontzettend belangrijk want zij zijn immers degene die uw potentiele en huidige klanten gaan spreken. Spreek daarom met uw team voorafgaand duidelijke doelstellingen en richtlijnen af. Zo weet iedereen tijdens de beurs wat er van hem of haar wordt verwacht en kunt u doelen meetbaar gaan maken. ’S Ochtends scherp starten? Start de dag met een korte aftrap voor het hele team. 

 

Data vergaren
Ongeacht de insteek van uw beursdeelname kunt u voorafgaand en tijdens de beurs ontzettend veel waardevolle data vergaren. Namen, email adressen, businesskaartjes maar ook waardevolle informatie over wat er speelt bij uw klanten, opdrachtgevers of misschien wel uw concurrenten. Zorg er voor dat u deze online en offline data goed verwerkt zodat u na de beurs waardevolle inzichten uiteen kunt zetten.

 

Evalueren
Voor een succesvolle beurs dient de beursevaluatie niet alleen na afloop van de beurs maar ook na afloop van iedere beursdag plaats te vinden. Doormiddel van een dagelijkse evaluatiemoment kunt u in korte tijd bijschaven voor de volgende dag, zo bent u er van verzekerd dat u belangrijke op of aanmerkingen niet pas na de beurs hoort. K uw doelstellingen behaalt

Wij zouden zeggen hop aan de slag en op naar het boeken van successen!

©2019 Elementary Design